Kvalitetna priprema automobila za niske temperature, kišu, sneg i led podrazumeva, pored nanošenja antikorozivnog sredstva, i postavljanje zimskih guma. Iako u Ministarstvu za infrastrukturu još većaju o tome da li će ove zime biti obavezne sve četiri zimske gume, stručnjaci savetuju da se zbog bezbednosti deblji pneumatici postave na sva četiri točka. U zavisnosti od vrste proizvođača i tipa vozila, cena jedne zimske gume kreće se između 4.000 i 8.000 dinara, a pojedina istraživanja su pokazala da su vlasnici vozila mahom spremni da izdvoje najviše 6.000 dinara za novi pneumatik. Vožnja na letnjim pneumaticima u zimskim uslovima može biti i više nego rizična, bez obzira na to da li je kolovoz suv. Letnje gume gube na kvalitetu kada se temperatura spusti ispod sedam stepeni Celzijusovih jer izgube elastičnost, stvrdnu se i postanu gotovo plastične. U tom slučaju uopšte ne prijanjaju za kolovoz, čak i kada nema snega ili leda na putu, što može biti vrlo rizično prilikom kočenja ili ulaska u krivinu pošto se automobil na takvim gumama ponaša slično kao na skijama.
Kvalitetna priprema automobila za niske temperature, kišu, sneg i led podrazumeva, pored nanošenja antikorozivnog sredstva, i postavljanje zimskih guma. Iako u Ministarstvu za infrastrukturu još većaju o tome da li će ove zime biti obavezne sve četiri zimske gume, stručnjaci savetuju da se zbog bezbednosti deblji pneumatici postave na sva četiri točka.
U zavisnosti od vrste proizvođača i tipa vozila, cena jedne zimske gume kreće se između 4.000 i 8.000 dinara, a pojedina istraživanja su pokazala da su vlasnici vozila mahom spremni da izdvoje najviše 6.000 dinara za novi pneumatik.
Vožnja na letnjim pneumaticima u zimskim uslovima može biti i više nego rizična, bez obzira na to da li je kolovoz suv, upozoravaju u Komitetu za bezbednost saobraćaja.
- Letnje gume gube na kvalitetu kada se temperatura spusti ispod sedam stepeni Celzijusovih jer izgube elastičnost, stvrdnu se i postanu gotovo plastične. U tom slučaju uopšte ne prijanjaju za kolovoz, čak i kada nema snega ili leda na putu, što može biti vrlo rizično prilikom kočenja ili ulaska u krivinu pošto se automobil na takvim gumama ponaša slično kao na skijama - objašnjava Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Ukoliko im to pravilnik dozvoli, verovatno će mnogi vozači i dalje za niske temperature koristiti po dve zimske i dve letnje gume. Međutim, stručnjaci ističu da takva odluka, takođe, može ugroziti bezbednost na kolovozu.
- Vlasnici vozila obično stavljaju zimske gume na pogonske točkove i tada se automobil ponaša kao kamion sa prikolicom. To znači da će, na primer, ako su mu zimski pneumatici samo na prednjim točkovima, zadnji deo zanositi u svakoj krivini i obrnuto.
Zato je sa stanovišta bezbednosti jedino ispravno rešenje da se postave zimske gume na sva četiri točka - ističe Okanović.
Na osnovu istraživanja koje je sproveo sajt o polovnim vozilima, a u kojem je učestvovalo 10.620 posetilaca, došlo se do zaključka da vlasnici vozila prilikom kupovine guma vode računa gotovo podjednako i o kvalitetu i o ceni. Tačno 60 odsto ispitanika spremno je da izdvoji u proseku između 4.000 i 6.000 dinara za jednu novu zimsku gumu. Markirana guma košta i do 8.000 dinara. U servisima ističu da se kupovina zimskih pneumatika svakako isplati.
- Kvalitetna guma sa šarom od četiri milimetara može trajati čak šest sezona. Zato se više isplati kupovati takve pneumatike, nego svake godine kupovati novu, a nekvalitetnu gumu. Izdržljivost gume zavisi pre svega od njenog kvaliteta, a zatim i od težine vozila, broja pređenih kilometara ili vrste kolovoza na kojem se koristi - kažu u servisu „Beoauto“ i dodaju da se po tradiciji najviše traže „tigar“ pneumatici zato što, kako kažu, imaju najpovoljniju cenu, a koliko-toliko su izdržljivi.